Table of Contents of Volume 1 (2010) (Click here for the full texts).
I. Articles
Esmaeil Momtaz / Mark Garner:
Does Collaborative Learning Improve EFL students’
Reading Comprehension?
Mehrnoosh Fakharzadeh / Abbass Eslami Rasekh:
On the Applicability or Non-applicability of the Gricean Maxims
to Nursery Rhymes
Valerie A. Wust (
Pronominalization in French: Bridging the Gap between
Research and Practice
Maduabuchi Agbo (
On Igbo Verbs with Body-Part Complements
Pham Dinh Trong (Regensburg, Germany):
The Cooperative Principle: Does Grice’s Framework Fit Vietnamese
Language Culture?
Maite Correa (
Heritage Language Learner Programs and Life after the Classroom –
A Not So Critical Approach
Shing-Lung Chen 陳欣蓉 (Kaohsiung, Taiwan):
Analyse ausgewählter Lernsysteme für dem Fremdsprachenlernen
unterliegende Denkmodelle anhand taiwanesischer Patentschriften
Kay Cheng Soh (Singapore):
Bilingual Dual-Coding and Code-Switching: Implications for the L1
in L2 Learning
II. University Reports
Rainer Reisel (Saarbrücken, Germany):
Das Deutsch-Französische Hochschulinstitut (DFHI)
in der vierten Dekade seines Bestehens –
eine Zwischenbilanz
Nadine Imhof / Anne Lejeune / Ann-Katrin Marsel / Marie Philippi /
Johanna Volk (Saarbrücken, Germany / Metz, France):
Das DFHI aus studentischer Sicht -
L'ISFATES dans une perspective étudiante
Adriano Murelli (Mannheim) / Rosanna Pedretti (Freiburg im Breisgau, Germany):
Das E-Tandem-Projekt am Sprachlehrinstitut der Universität
Freiburg - ein Zwischenbericht
III. Reviews
Christine Schowalter:
Marcel Eggler: Argumentationsanalyse textlinguistisch.
Argumentative Figuren für und wider den Golfkrieg von 1991.
Tübingen: Niemeyer 2006. 450 Seiten
(ISBN 3-484-31268-8; 110,00 €)
Thomas Tinnefeld:
Dlaska, Andrea / Christian Krekeler: Sprachtests.
Leistungsbeurteilungen im Fremdsprachenunterricht evaluieren
und verbessern. Baltmannsweiler: Schneider Verlag
Hohengehren 2009, 195 Seiten
(ISBN 978-3-8340-0579-3); 19,00 €)
Barbara Beyersdörfer (Saarbrücken, Germany):
Catherine Rampf. Deutsch-Französische Übersetzungsübungen
für das Grundstudium. Wilhelmsfeld: Egert 2008. 183 Seiten.
(ISBN 3936496188: € 19,00.)
Thomas Tinnefeld (Saarbrücken, Germany):
Matthias Hutz / Kathryn Khairi-Taraki (unter Mitarbeit von
Wolfgang Reumuth): Praktische Grammatik der englischen
Sprache. Wilhelmsfeld: Egert 2008. XVII + 532 S.
(ISBN 978-3-936496-22-2; € 24,00)